Звіт
директора Катеринівської школи І – ІІІ ступеня Латиша Сергія Івановича на загальних зборах Катеринівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступеня Великобурлуцької районної ради Харківської області про власну діяльність на посаді протягом 2016 – 2017 н.р.
с. Катеринівка, серпень 2017 року
Я, як директор ЗНЗ, у своїй діяльності керуюсь Конституцією України, Указами Президента України, постановами кабінету Міністрів України, органів управління освітою всіх рівнів з питань освіти і виховання, Статутом школи та іншими нормативними документами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу. У своїй роботі неухильно дотримуюсь положень та норм Конвенції з прав дитини.
У 2016-2017 н.р. колектив Катеринівської ЗОШ І- ІІІ ступенів працював над такими основними напрямками роботи:
Кадрове забезпечення
Школа забезпечена педагогічними працівниками на 100%. Усі 11 вчителів (100%) мають вищу освіту. 4 (36%) вчителів мають вищу категорію, 6 вчителів (54%) – 1 категорію, 1 вчитель – спеціаліст. Усі педагоги володіють сучасними інформаційно-комунікативними технологіями, вміло використовують у своїй діяльності інтернет-ресурси, що дозволяє ефективно здійснювати навчально-виховний процес. Укомплектованість вчителями-предметниками на достатньому рівні. Школа потребує тільки вчителя інформатики та фізики. Над вирішенням даного складного питання педколектив працює.
Організація освітньої діяльності школи
Катеринівська ЗОШ І – ІІІ ступенів знаходиться у комунальній власності Великобурлуцької районної ради Харківської області. Управління, фінансування, контроль здійснюються відділом освіти Великобурлуцької РДА. Приміщення школи, господарські споруди здані в експлуатацію у 1968 році, територія школи займає 2 га. У школі працює 11 педагогічних працівників, а також 7 працівників обслуговуючого персоналу.
Протягом 2016-2017 н.р. навчалося 49 учні у 6 класокомплектах при середній наповнюваності 8 учнів у класі. На 2016-2017 н.р. набору в перший клас не було. У 10 класі навчалося 4 учні (в минулому році – 11 учнів). У 2017-2018 н. р. 5 першокласників вперше сядуть за шкільні парти. Усі діти шкільного віку, які проживають у мікрорайоні школи, охоплені навчанням.
Відвідування школи на постійному контролі адміністрації закладу. Учнів, які регулярно пропускають заняття без поважних причин, немає.
Результативність навчальної діяльності
Станом на 31 травня 2016 року у школі навчалося 53 учні 1 – 11 класів. Охоплення навчанням – 100%. Атестовані всі 53 учні (1 клас – 6 учнів – оцінювання вербальне).
Із 47 учнів 2 – 11 класів школи, за підсумками річного оцінювання та державної підсумкової атестації , на високому рівні навчалося 11 учнів, що становить 21%. Показник якості знань найвищий в учнів 3 класу – 90%, а найнижчий в 11 класі – 25%.
Рівень навчальних досягнень учнів школи 2015-2016 н.р. склав 68% (у 2014-2015 н.р. – 73%). Причинами погіршення навчальних досягнень учнів можна вважати низький рівень мотивації до навчання учнів, відсутність повсякденного ефективного контролю з боку батьків, недостатня вимогливість вчителів-предметників до знань учнів.
Результати ЗНО – 2017 року
Значення ЗНО для подальшого навчання випускників важко переоцінити. Від результатів ЗНО залежить подальша доля наших вихованців. У 2016-2017 н.р. 11-й клас закінчили 11 учнів. Всі успішо склали ДПА у формі ЗНО з середнім балом вищим за районний показник. Середній бал ЗНО 142, 2 бали. Випускниця Оковита Антоніна отримала срібну медаль за високі успіхи у навчанні. На жаль Василенко Аліні не вистачило до срібла одного балу. За результатами ЗНО школа посіла друге місце в рейтингу шкіл району після Черненського НВК (3 учні – випускники; 152,4 бали). З 11 випускників 9 вступили до ВНЗ, притому 7 на бюджетну форму навчання. Одна випускниця зарахована до Харківського торгово-економічного коледжу теж на бюджет.
Виходячи з результатів ЗНО 2017, можна зробити висновок, що вчителі Романенко Л. А. (математика), Андрущенко С. О. (українська мова та література), Бондар В. А. (історія, англійська мова), Луценко Я. О. (географія), Сидорук В. В. (біологія) серйозно і відповідально підійшли до важливого питання підготовки учнів до ЗНО, витрачаючи для цього, в тому числі, і свяй власний час після роботи та у вихідні дні.
В питанні об’єктивного та неупередженого оцінювання знань випускного класу слід відзначити вчителя математики Романенко Л. А. при середньому річному балові 8, ДПА у формі ЗНО з математики одинадцятикласники також здали в середньому на 8 балів.
Методична робота
Роботу педагогічного колективу було спрямовано на реалізацію методичної проблеми : «Впровадження інноваційних технологій в навчально-виховний процес - шлях до якісної освіти» та виконання таких завдань:
- підвищення якості знань учнів з базових предметів навчального плану;
- підвищення теоретичної, науково-методичної та професійної підготовки педагогічних працівників, методичних об’єднань учителів-предметників, проведення методичних тижнів;
- удосконалення роботи органів учнівського самоврядування, широке залучення їх до вирішення питань організації навчально-виховного процесу, життєдіяльності навчального закладу;
- підвищення рівня позаурочної роботи з навчальних предметів;
- продовження роботи щодо забезпечення охорони та зміцнення здоров’я учнів;
- поширення передового педагогічного досвіду працівників навчального закладу.
Методичні надбання педагогів були представлені на районному етапі обласного фестивалю-огляду освітніх Інтернет-ресурсів, що проходила у січні на базі РМК. Було представлено персональний інтернет-сайт вчителя-предметника:
1. Вчителя української мови та літератури Андрущенко Світлани Олександрівни.
Протягом 2016/2017 н.р. уся методична робота була спрямована на вивчення та упровадження інноваційного підходу до навчання, на розвиток творчої активності вчителя, підвищення професійної компетентності, відповідальності, постійне вдосконалення навичок самостійної роботи вчителя. З цією метою в школі працювали шкільні методичні об’єднання вчителів.
Протягом 2016/2017 н.р. було організовано роботу 4 методичних об’єднань вчителів-предметників:
ШМО вчителів початкових класів – керівник Абраменко О.О. (вчитель початкових класів).
ШМО вчителів суспільно-гуманітарного напрямку – керівник Андрущенко Р.В. (вчитель української мови та літератури).
ШМО вчителів природничо-математичного циклу – керівник Романенко Л.А. (вчитель математики).
ШМО класних керівників – керівник Рудак С.А. (вчитель початкових класів).
Робота методичних об’єднань була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення методики проведення уроку. Були проведені заплановані засідання методичних об’єднань, на яких обговорювалися як організаційні питання (підготовка і проведення олімпіад, предметних тижнів, затвердження завдань для державної підсумкової атестації), так і науково-методичні питання. Протягом року вчителі школи проводили позакласні заходи в межах загальношкільних місячників, тижнів.
ШМО вчителів суспільно-гуманітарного циклу (керівник Андрущенко Р.В.) працювало ефективно і результативно. Учні школи активно брали участь у районних предметних олімпіадах, хоча і не посіли жодного призового місця.
ШМО вчителів природничо-математичного циклу (кер. Романенко Л.А.) має результативність на районних олімпіадах: біологія, екологія – Оковита Я. (11 кл.), - ІІ м., математика – Оковита А. (11 кл.) – ІІІ м., географія – Бондар О. (10 кл.) – ІІІ м.
Учні школи під керівництвом вчителів-предметників беруть активну участь у різноманітних предметних конкурсах. Вчитель математики Романенко Л.А. провела Міжнародний математичний конкурс «Кенгуру», у якому взяло участь 26 учнів. Вчителями іноземної мови Бондарем В.А. та Гулєвською О.Г. був проведений Міжнародний конкурс з англійської мови «Гринвіч», в якому взяло участь 13 учнів 2-11 класів. Оковита К.І. та Сидорук В.В. провели природничо-біологічно-фізичний конкурс «Геліантус», де взяли участь 12 учнів з 4 по 11 класи.
У школі працює гурток «Українська народна іграшка» під керівництвом Латиш Г.М., де діти розвивають свої творчі здібності. Кращі роботи учнів були представлені на районній та обласній виставках.
На кінець 2016/2017 н. р. якісний склад педагогічного колективу становить:
спеціаліст вищої категорії – 4,
спеціаліст І категорії – 6,
спеціаліст – 1.
Протягом року вчителі школи підвищували свій кваліфікаційний рівень шляхом самоосвіти, участі у роботі шкільних МО, районних семінарів, а також в рамках атестації. 1 педагог школи пройшов курси підвищення кваліфікації, 1 педагогічний працівник – атестацію.
Зокрема:
1. Підтверджено раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії» вчителю фізичної культури Латишу Сергію Івановичу.
2. Перенесено на один рік атестацію педагогів (згідно п.3.20 Типового положення про атестацію педагогічних працівників):
2.1. Латиш Галина Миколаївна - кваліфікаційна категорія «Спеціаліст І категорії»
2.2 . Сидорук Валентина Вікторівна –кваліфікаційна категорія «Спеціаліст вищої категорії».
Виховна робота
На виконання Основних орієнтирів виховання, вся діяльність школи була направлена на реалізацію Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», державних національних програм «Правова освіта», «Патріотичне виховання», комплексних програм «Профілактика злочинності», «Бездоглядність та безпритульність». Виховна робота базувалась на загальнолюдських цінностях та духовних, моральних і культурних засадах народу України, була спрямована на формування відповідного виховного процесу з виховним впливом на особистість, що сприяла формуванню її ціннісних орієнтирів та духовних пріоритетів. Національне і громадське виховання є одним із головних пріоритетів і органічним компонентом розвитку освіти. В 2016 – 2017 навчальних роках в школі воно було спрямоване на формування в дітей молодшого віку сучасного світогляду, ідей, поглядів, переконань, заснованих на найцінніших надбаннях вітчизняної культури. В основу виконання покладені принципи гуманізму, демократизму, єдності сім‘ї і школи, наступності. Стратегічною метою виховання особистості в школі була підготовка до виконання комплексу соціальних ролей, необхідних для суспільного життя: громадянина, трудівника, громадського діяча, сім‘янина, товариша.
Колектив прцював над темою «Системний підхід до виховання учнів, підготовка їх до життя і праці». Класні керівники використовували такі форми організації виховання:
- а) загальношкільні – День вчителя, акція «Запали свічку», фестиваль „Живі криниці” , години мужності: «Україна в огні», «Серед братських могил в краю степовім», «Недописані сповіді, які опалила війна»,спортивні - «Веселі старти», «Нумо хлопці», «Найспритніший»,святкування традиційних та державних свят: «Співчуття – перший крок до людяності» , «Міжнародний День громадян похилого віку » , „ Панночка осінь” , «Святий Миколай, до нас в гості завітай» учні 2-6 класів, «Ми танцюєм круг ялинки зустрічаєм рік новий» (2,4 класи), «В гостях уноворічної казки» (5-11 класи), День захисника Вітчизни: «Лицар школи» конкурси: КВК, брей-ринг, зоряний час, поле чудес та ін.
б) групові – це тематичні лінійки з від знання національних Свят: «Тільки тим історія належить хто за неї бореться й живе» , «Героїзм і мужність партизанів в роки ВВВ» , урок пам’яті «Голодомор 32-33рр. , «Без прав немає обов’язків», «Торгівля людьми – сучасний прояв рабства» 1-11 класи., та ін. , випуск сімейних газет „Наше життя” , „Фотовіконце” , робота органу учнівського самоврядування «Шкільна республіка», участь в предметних тижнях, як от день з питань ОБЖ, трудові десанти по екології як от акції „Посади деревце” , „Первоцвіти” , „Бережімо планету”, «За чисте довкілля» та ін.
в) індивідуальні – заняття з дітьми позакласному читанню (2–3 кл.), малюванню (2-7 кл.) .
Виховання, як цілеспрямований процес формування особистості здійснювався за допомогою використання різноманітних методів виховання і використання їх педколективом залежно від вікових та індивідуальних особливостей учнів; рівня розвитку дитячого колективу, ефективності самих методів. Основними методами виховного процесу в школі були використані:
а) методи формування свідомості – роз‘яснення, бесіда, лекція, диспут, приклад;
б) методи формування суспільної поведінки – педагогічна вимога, громадська думка, доручення, створення виховуючих ситуацій.
в) методи стимулювання діяльності та поведінки – змагання, покарання.
Вчительський колектив намагається виконувати «Золоті правила класного керівника», у розробленій пам’ятці кредо кожного вихователя в школі – це „Вчитель це та людина, яка любить дітей, володіє педагогічною майстерністю, постійно пробуджує в юному серці бажання бути сьогодні кращим ніж учора, почуття поваги до самого себе.
Протягом року питання виховної роботи розглядалися на нарадах при директорові: «Про організацію роботи з дітьми пільгового контингенту» (вересень) доповідала Луценко Я О., «Про організацію чергування по закладу» (жовтень), «Про організацію позакласної роботи з учнями, охоплення учнями позашкільною освітою» (листопад) доповідала Луценко Я О., «Про ведення документації ШМО» доповідала Романенко Л. А., (грудень), «Про стан роботи з важкими учнями» (лютий) доповідала Луценко Я О.,, «Про роботу органів самоврядування» (березень) доповідала Гулєвська О. Г., «Про організацію літнього оздоровлення дітей» (квітень) доповідала Луценко Я. О.,, «Про роботу з попередження дитячого травматизму» (травень) доповідала Луценко Я О.,.
Аналіз відвіданих виховних годин та форм виховної діяльності: «Зустрічі з ветеранами ВВВ (пізнавально-виховний проект)» (класні керівники 5, 6, 7, 9, 10, 11 класів Оковита К. І.,Абраменко О. О., Бондар В. А., Андрущенко Р. В., Андрущенко С. О. Романенко Л.А.), «Бути на землі Людиною» (класний керівник 11 класу Андрущенко С. О..), «День Святого Миколая» (класні керівники 2,4 класів Рудак С. А., Латиш Г. М..), «Я не ображу рідної Землі!» (класний керівник 10 класу Андрущенко Р. В.), «Про чесність і обман» (класний керівник 7 класу Романенко Л.А.), «Звичаї та традиції нашого роду» (класний керівник 4 класу Латиш Г. М.), «Сучасне рабство, торгівля людьми» (класний керівник 11 класу Андрущенко С. О.), «Вибір професії з багатьма невідомими» (класний керівник 10 класу Андрущенко Р. В..), «Етика українців» (класний керівник 6 класу Абраменко О. О.), «Пісенна культура України» (класний керівник 9 класу Бондар В. А..), та інші показав, що виховна робота проводиться на належному рівні, використовуються сучасні технології виховання учнів.
Планова атестація педагогічних працівників пройшла організовано. Атестувалися троє вчителів, ними проведені форми виховної діяльності, а саме: Латиш С. І. - «Герої не вмирають» були залучені учні 5 – 11 класів, на захід завітав герой АТО, який розповів про події в зоні АТО, Бндар Л. О., залучила дітей до усного журналу за темою «Чорнобиль – страшний біль сучасності». Учні переглянули фільми, спілкувалися з учасниками аварії на ЧАЕС. Рудак С. А.. проводила свято писанки, відкритий виховний захід для всіх учнів школи.
Чітко спланована робота методичного об’єднання класних керівників, проведено 4 засідання методоб’єднання за такими питаннями:
-
-
- аналіз виховної роботи школи за 2015 – 2016 н. р. (вересень, доповідали: Рудак С. А. – керівник ШМО кл. кр., Луценко Я. О. – заступник директора з ВР);
- визначення основних напрямків методичної та виховної роботи на 2016-2017 н.р. .(вересень, доповідали: Рудак С. А. – керівник ШМО кл. кр., Луценко Я. О. – заступник директора з ВР);
- година спілкування, методика планування та проведення годин спілкування.(листопад, доповідали Андрущенко С. О. – кл. кр.11 кл.);
- огляд літератури з проблем виховної роботи. Системний підхід у вихованні молодого покоління (лютий, доповідали: Рудак С. А. – керівник ШМО кл. кр., Романенко Л. А.. – кл. кр. – 7 кл.)
- затвердження програми «Про основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»
- системний підхід до роботи з батьками. Підсумки роботи учнів школи (квітень, доповідали: Рудак С. А. – керівник ШМО кл. кр., Луценко Я. О. – заступник директора з ВР);
-
Проблемна тема, над якою працює ШМО класних керівників: «Впровадження народознавчих елементів у виховний процес».
Поряд із традиційними формами виховної роботи значне місце за результативністю посідає шкільне самоврядування. Учнівське самоврядування «Шкільна республіка» складається з 18 членів і об’єднує в собі такі сектори:
- навчальний сектор;
- трудовий сектор;
- сектор дисципліни і порядку;
- спортивний сектор;
- інформаційний сектор;
- сектор культури і відпочинку.
Кожним сектором було розроблено плани роботи і згідно з ними проводилися ті чи інші фоми виховної діяльності. Наприклад, навчальний сектор в минулому році проводив рейди перевірки готовності учнів до уроків, перевірено стан ведення учнями щоденників, контролювалося змагання між класами на звання «Кращий клас року». На щотижневій лінійці заслуховувалися результати змагання і визначалися переможці. Сектор дисципліни і порядку проводила перевірку дотримання учнями правил поведінки, членами учнівського комітету організовується і контролюється чергування учнів по школі. Підсумки чергування підбиваються на щотижневій лінійці.
Однією зі складних проблем сучасної школи є наявність правопорушень серед дітей та підлітків. Тому в нашій школі створено систему профілактичної роботи:
- розроблено правила для учнів;
- здійснюється контроль за відвідуванням учнями школи (облік ведеться класними керівниками в журналі, черговим учителем у спеціальному журналі);
- проводиться цикл бесід на правову тематику;
- в межах учнівського комітету самоврядування працює комісія дисципліни і порядку, яка стежить за дотриманням правил поведінки учнів в урочний час;
- учні охоплені постійними і тимчасовими дорученнями;
- проводиться систематична індивідуальна робота з дітьми.
Проводиться профілактична робота з учнями, які стоять на внутрішньо шкільному обліку.
За наказом директора № 31 від 1 вересня 2010 року створено раду школи з профілактики правопорушень, яка складається з 6 осіб ізбирається чотири рази на рік. На своїх засіданнях вона розглядає питання роботи з учнями, схильними до правопорушень; залучає спеціалістів для консультацій батьків, педагогів, вивчає виконання учнями внутрішкільного розпорядку та правил для учнів; розглядає випадки порушення дисципліни в школі, сім'ї та поза школою.
Наказам директора №69 від 30. 09. 2013р. призначений громадський інспектор по охороні дитинства (Луценко Я. О.), який систематично зустрічається з батьками дітей схильних по правопорушень ( Альоніна Л. В. ), надає їм своєчасну допомогу, організовує контроль обстеження умов дітей, організовує літній відпочинок, уточнює список дітей пільгового контингенту.
Питання соціального захисту учнів сплановане в річному плані роботи школи.
В серпні - жовтні в школі проводиться рейд-огляд утримання, навчання та виховання учнів з різних категорій сімей. У результаті рейду складено соціальний паспорт школи. Всі учні охоплені навчанням, забезпечені одягом і шкільним приладдям. На шкільному обліку перебуває: багатодітних сімей — 6 (Оковита О. С., Лафета Т. Ф., Петріченко Д. А. та Петріченко Н. В, Хлищенко Л. О., Ходєєв С.Л та Ходєєва В. А., Яковенко Т. В.), всього дітей у цих сім'ях —18, з них навчаються в школі — 16, неповних сімей —15 (Оковита О. С., Лафета Т. Ф., Хлищенко Л. О., Альоніна Л. В.,Плужник О. К., Василенко Н. Л.,Гулєвська О. Г, Оковита І.І.,Катасонова Н. М.,Мокрищева О. М., Ламзіна Л. О., Хлищенко О. О.,Потапова Ю. М., Солом'янюк С. Ф., Яковенко Т. В.), в них дітей —25, навчається в школі —17, , виховує один батько —0, неблагонадійні сім'ї — 0, у них проживає 0 дітей.
На базі школи працює гурток «Українська глиняна іграшка», 20 учнів відвідують гурток та зі своїми виробами приймають участь у шкільних, районниї та міських конурсах. Протягом 2016-2017 н.р. учнів зайняли 20 призових місць, прийнявши участь у 17 заходах району. Найбільш активними учасниками є Оковита Рая ( 2кл.), Романенко Юля (4 кл.), Луценко Аня (4 кл.), Зуєва Софія ( 4 кл.), Боровко Софія (5 кл.), Разозін Віка ( 7 кл.)Гулєвський Сергій (10 кл.)
Також в закладі проводиться екскурсійна діяльність, спрямована на розширення кругозору учнів. Екскурсії використовуюсься з метою національно-патріотичного, превентивного художньо-естетичного виховання, а також оздоровчої роботи. Під час екскурсій учні проводили спостереження за громадським життям, природою, відвідували підприємства промисловості, знайомилися з діяльністю різних установ.
Протягом 2016-2017 н.р. року учні відвідали музей природи в м. Харкові, музей води в СМТ Кочеток, місцеві історико-краєзнавчі музеї. Влітку учні школи відвідали екопарк «Фельдмана».
Взаємодія з батьками